A CID Talent programjának részeként az őszi félévben az új tagoknak teljesíteniük kellett a négy heti questet. Ezek mind azt a célt szolgálták, hogy az új tagok belelássanak a Teamek működésébe, majd decemberben könnyebben tudjanak választani a Team-ek közül. Ugyanis a tavaszi félévtől minden tag valamelyik Team munkáját fogja segíteni. Az alábbi cikkben a questekben hatalmas szerepet vállaló csapatvezetők véleményét szedtük össze. Vasas Dániel, másodéves CID-es gondolatait olvashatjuk.

Mint azt mindenki észrevette a magunk mögött hagyott hetek és questek során, minden öt fős csapatnak volt egy csapatvezetője. Arra gondoltunk, hogy esetleg érdekes lehet számotokra, ha megosztjuk, hogyan is alakultak ki ezek a csoportok. Ezért a következő posztot ezen csapatvezetők kiválasztási és képzési folyamatának ismertetésének szenteljük. A vezetőség által megálmodott questek során három tag vállalt oroszlánrészt ezek koordinálásában. Nem kis munkát fektettek a konkrét feladatok összeállításába és időben történő delegálásában. Szakmai teamből Schieder Zoltán és Kovács Petra, valamint Rajos Dóra.

A már nyáron megkezdett előmunkálatok után következett a 8 csapatvezető kiválasztása szeptemberben. Ez önálló jelentkezés alapján zajlott a szervezeten belül. Sokunknak első lehetősége volt ez arra, hogy az egyetem által számos tárgyon megismert szokványos csoportmunkákat egy kicsit magasabb szintre emeljük. Éppen ezért nem tudtuk pontosan, hogy mire is számítsunk egy ilyen komplex feladat során. Egyikünknek sem volt semmiféle vezetői tapasztalata korábbról. Nem voltunk tisztába azzal, milyen problémák merülhetnek fel továbbá hogy ezeket, hogyan háríthatjuk el. Erre azonban rengeteg segítséget kaptunk, mind a vezetőség, mind pedig a holdingszervezetünk, a YBG részéről. A questek indulását megelőző héten minden csapatvezető részt vett egy vezetői képzésen ami később ténylegesen hasznosnak bizonyult az ezt követő időszakban. Letisztázódtak a feladatkörök és átbeszéltük az elkövetkező hetek feladatait.

A célja az volt a képzésnek, hogy mindenki gördülékenyen tudja segíteni a neki kiosztott csapat munkáját, illetve a felmerülő nehézségeket hatékonyan el tudja hárítani. Ezek után következtek azok a hetek, amikor a questek zajlottak és ahonnan már mindenki bekerült a képbe. Innentől tulajdonképpen minden hét tudatosan egy kaptafára épült. A hét elején megtörtént a meeting, ahol a csapatvezetővel konzultálva az elvégzendő feladatok kiosztásra kerültek. Majd jött a személyes találkozó és bemutató az adott hét és adott quest felelős vezetője felé. Majd a végső határidő az összes elkészített dokumentum feltöltésére. Lehetséges, hogy monoton hatást kelthet az időpontok azonos felosztása, azonban ez a feladatok során nagyban megkönnyítette az időpontok és a deadlineok betartását.

A leadott munkák értékelésében minden team vezetője részt vett. Pontok mellett szöveges értékeléssel és tanácsokkal is ellátták a csapatokat hétről hétre. Az utolsó quest leadását követő hét a végső kiértékelésről és az eredmények összesítéséről szólt. Majd végül, de nem utolsó sorban ennek a tényleg nem kis volumenű projekt lezárásaként következett az eredményhirdetés a félévzáró taggyűlésen.

Személyes vélemény:

Ami engem illet, nagyon jól éreztem magam a questek során. Végig gördülékenyen sikerült együtt dolgozni a csapatommal (remélem beszélhetek a nevükben) és bármi probléma, illetve kérdés merült fel, sikerült megoldani. Nem várt tapasztalatokat szereztem, amik számomra fontosak voltak, mivel nem tudtam, hogyan is illik hozzám a vezető szerep. Én csak ajánlani tudom mindenkinek, hogyha adódik hasonló lehetőség a jövőben, éljen vele. Ha másért nem már csak az új szituáció és az önismerete fejlesztése érdekében.

2018. november